Aug 24, 2009

TV TV TV!!

Jag har förresten ett nytt favvoprogram på tv som heter "Mitt nya liv i Skottland". Det handlar om marinbiologen Monty Halls som flyttar till en gammal ladugård på Skottlands västkust. Han skall bo där i sex månader och leva som man gjorde förr (typ iaf, jag misstänker att man inte hade gasolkök för att steka bacon förr...) med egna får, grisar och höns, och med ett trädgårdsland som han hoppas han inte skall ta död på. Har sett det första avsnittet och det verkar skosjigt så det skall jag följa. Går i 2an på lördagar kl. 20. Eller på underbara SVTPlay när som helst!

Ett annat program som jag ser fram emot intensivt är förstås... True Blood! Såklart!! Börjar nu på onsdag, och fy fan vad jag skall ladda till dess. Vampyrer, sex, blod, telepati...asså hallå, kan det bli mycket bättre? (Visserligen är jag mer en Fantasy kind of gal, men what the heck, vampyrer är heta de också, även om de inte har spetsiga alvöron eller ser lika sexigt slitna ut som Aragorn... ååh, Aragorn... öhm, vad var det jag pratade om nu igen...? Just det!)

Imorgon, mina damasker och hermeliner, börjar ÄNNU en till underbar Must-See! Då är det nämligen dags för Little Britain USA, hooray! Den som fattar NÅGONTING av min blogg vet att den är döpt efter en LB-sketch, och den som inte har förstått detta är ju rent ut sagt bara ohyfsat ouppmärksam! Skärpning! Alltså, imorgon (läs tisdag) kl. 22.30 på 2an börjar detta spektakel som jag Must See.

Om du är det minsta lik mig så förstår jag att även du har väntat ivrigt på när Martin i naturen börjar igen. Men lugn, lugn, hold your horses! Jag har nämligen svaret förstår du :) Torsdagen den 3 sept kl 20.30 tittar allas vår (vår som i normala människors alltså) älskling fram i TV-rutan igen. Det är VERKLIGEN skitlångt dit, men jag får väl försöka hålla mig sysselsatt as best I can till dess. Borde ju inte vara så svårt eftersom skolan börjar på måndag igen...med ELUB som första lektion... Kill me now, please..
Tur för mig att jag har Bea som sällskap och spy-på-ELUB-kamrat iaf!

Nu funderar jag på att göra något vettigt...eller kanske bara kolla på en film. En skräckfilm. Låter bra, det kör vi på.

No comments:

Post a Comment