May 24, 2009

Obladi Oblada

Jag gjorde det! Igår övningskörde jag med Janne, och jag körde inte på någon eller någonting! Vi körde till och med ut på en 70-väg (jag körde iofs inte i mer än 30-40, men ändå!)! Janne tycker att vi ska sikta på att jag tar körkortet innan jul... Vad tror ni om det? Fail eller vad :P
När jag satt där bakom ratten slogs jag av hur totalt annorlunda det känns mot att sitta i passagerarsätet. Och man ser ju för fan ingenting i de jävla backspeglarna! Jeje, en annorlunda upplevelse var det iaf. När vi kom hem sen åkte jag och mor ut på våran skogsväg här, bort till vändplan. Det var roligt och jag vågade gasa på lite mer och växlade till och med upp till trean. "Wooow" tänker säkert alla körkortsinnehavare nu, "shit vad häftigt...not". Men vafan, jag har aldrig kört bil förut (*hosthost* inte på riktigt iaf) och för att vara min första gång tycker jag att det gick riktigt bra! So screw you.

På tal om ingenting så hoppas jag att alla över 18 år har eller skall rösta. Jag gjorde det häromdagen i skolan. Jättekäckt, jag behövde inte ens ha med mig mitt röstkort, de printade ut ett åt mig. Det tog typ två minuter allt som allt och efteråt kändes det bra att ha bidragit med sin röst. Men usch vad vuxen och seriös jag känner mig nu, dags att lägga av.

And now to something completely different.

På torsdag skall vi lämna in en hemtenta i fucking-jävla-piss-ELUB, som jag HATAR, och ingen av oss vet what the fuck vi skall skriva om. Våra so called "guidelines" helpar ju sååå mycket. Eller inte. Det värsta är att tentan skall vara 1,500 ord lång. En 1,500 ord lång hemtenta om - nej, just det, VI VET INTE! Det kommer nog bli väldigt lyckat. Oh nej, var jag sarkastisk nu igen... well fuck me!

No comments:

Post a Comment